جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در بحث مولدسازی می خواهیم پیشران پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشیم، گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اجرای نیت شده است که در آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در محفل انس با قرآن که به مناسبت هفته وقف در محل این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مسعود نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و با اشاره به تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس و هفته وقف گفت: درمورد پیامبر(ص) همین بس که وجود مقدس پیامبر(ص) برای عالمیان رحمت و برکت است. هرچه اتصال بیشتر با وجود شریف پیامبر(ص) برقرار کنید از بهره وافر برخوردار خواهید بود و هر میزان دست‌تنگی کنید، بهره کمتری خواهید برد.

وی افزود: آمریکا و صهیونیست خصومت و دشمنی شان با ما تمام نشدنی است. قرآن مثالهای زیادی می زند: (قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ* النَّارِ ذاتِ الْوَقُودِ * إِذْ هُمْ عَلَیْها قُعُودٌ * وَ هُمْ عَلی‌ ما یَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِینَ شُهُودٌ )؛ (مرگ بر صاحبان گودال (پر آتش). همان آتش پر هیزم. آنگاه که آنان بالای آن نشسته بودند. و تماشاگر شکنجه‌ای بودند که نسبت به مؤمنان روا می‌داشتند.)

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی افزود: اگر رشد و بالندگی در اسناد و کاداستر به چشم می خورد نتیجه همکاری خوب همکاران است و انشاالله تا پایان امسال اسناد به پایان می رسد. این اسناد باعث شده دعاوی حقوقی کاهش پیدا کرده و دیگر اینکه اگر اجاره داری به مشارکت تغییر یافته نتیجه کار و تلاش همکاران بوده که باید استمرار داشته باشد.


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه منابع موقوفات برای اجرای نیت صرف می شود، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اجرای نیت شده است که در آینده افزایش خواهد یافت. نمونه آن مراسم اربعین بود که این خدمات و اجرای نیت واقفان در حوزه های مختلف باعث افتخار است.


وی با بیان اینکه در بحث مولدسازی کارهای خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در آبزی پروری اقدامات خوبی صورت گرفته است. ۱۳ بند به وزیر دولت قبل نوشته شد که مشکلات قانونی در این زمینه حل و فصل شود که در این صورت بخش خصوصی رونق پیدا می کند. پیشنهاد می کنم دستاوردهای اوقاف در حوزه دانش بنیان ها را از نزدیک مشاهده کنید.


حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه در بحث مولدسازی می خواهیم پیشران پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشیم، افزود: وقف نه بیت المال است و نه پول نفت و نه مالیات، موقوفات یا متولی دارند یا ندارند، اگر ندارند از سوی ولی فقیه مقام مجاز تعیین می شود. بنابراین نقشه راه روشن است و در سه گزاره حفظ العین، افزایش منافع و اجرای نیات پیش می رویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha